Dacă nu ai auzit niciodată de acest termen, îți las un link aici. https://www.iotforall.com/5-disruptive-technologies-shaping-our-future/

Ai fost sunat vreodată și întrebat dacă dorești să participi la un sondaj, la un studiu de piață sau pur și simplu să dai un feedback referitor la unele servicii sau produse? Bănuiesc că da. Chiar dacă nu ai fost contactat telefonic, sigur la un moment dat cineva a încercat să te abordeze pe stradă cu un chestionar în mână. Aici discutăm despre toate domeniile posibile, de la politică până la alimente, sănătate etc.

Ai răspuns?

Dacă ai răspuns. 

Ai fost plătit?

Puțini știu că, această piață a sondajelor de opinie și a studiilor de piață, generează anual venituri de peste 10 miliarde de dolari la nivel mondial. Companiile plătesc pentru aceste sondaje, pentru a putea direcționa produsele și serviciile în cea mai profitabilă direcție. Adică spre nevoile noastre, ale consumatorilor. Însă foarte rar, banii plătiți de companii ajung la cei care generează informațiile. Iar dacă ajung, sumele plătite sunt infime în comparație cu sumele cheltuite de companii per sondaj. De ce? Pentru că, majoritatea companiilor, care furnizează acest gen de servicii, lucrează cu proceduri lente, care generează costuri mari. Este într-adevar scump, să plătești o echipă să sune 5.000 de persoane și să completeze un formular la telefon. Să nu mai vorbim de alergatul cu formulare pe stradă prin căldură, frig sau ploaie. Asta pe lângă faptul că un agent de teren îți poate prezenta, drept bune, formulare completate de el pe genunchi. Fapt ce duce la alterarea rezultatelor finale. Toate aceste procese, nu doar că sunt vechi și inexacte, dar limitează companiile care fac sondaje la un anumit număr de respondenți, iar durata sondajelor crește direct proporțional cu numărul acestora. Unele sondaje pot dura luni de zile, timp în care condițiile din piață se pot schimba, iar rezultatele sondajelor pot deveni inutile. Bazele de date reprezintă o altă problemă majoră în domeniu. În momentul de față, companiile de sondaje ”împrumutând” baze de date între ele. Baze de date care conțin informații despre noi și despre obiceiurile noastre și care, în foarte multe cazuri sunt nesigure.

Dacă ai apucat să citești despre ”disruptive technology” și această punere în context de până acum, înseamnă că începi să întelegi ce urmează.

Tehnologia apărută în ultimii ani, ne permite acum să lucrăm instant cu toate informațiile ce pot fi digitalizate, asta include și formularele de sondaje de opinie sau studii de piață. Aici mă refer în special la tehnologia de blockchain.

Ce înseamnă blockchain? https://www.youtube.com/watch?v=Pl8OlkkwRpc&list=PLXonOGhH27GeZmayfefVSHTyU0Fr_uvAw&index=2&t=0s îți recomand acest video. Cu mai multe informații despre blockchain, revin într-un articol.

Toate aceste motive au adus la apariția aplicației BlockPoll.

BlockPoll este o aplicație bazată pe tehnologia de blockchain, care face legătura directă, instant, între companii și respondenți. Dar, în același timp, permite scalarea sondajelor și a studiilor de piață la un număr nelimitat de participanți în perioade scurte de timp. Generând rezultate și statistici in timp real. Aceste caracteristici sunt importante, într-adevăr pentru companii.

Utilizatorii vor fi plătiți instant din bugetul de sondaj al companiilor. În momentul în care ai răspuns la un sondaj și ai autentificat răspunsul cu amprenta, sistemul de blockchain schimbă automat formularul completat cu suma aferentă. Asta înseamnă că, odată completat corect formularul de sondaj și autentificat, tranzacția se face în mod automat. Dacă nu există buget în contul companiei, acel sondaj nu este posibil și este respins de către sistem.

Baza cu datele utilizatorilor este criptată și fiecărui utilizator îi este atribuit automat un id criptat, acest lucru făcând imposibilă scurgerea de date cu caracter personal. Singura tranzacție unde sunt folosite datele utilizatorilor fiind Ordinul de Plată, în momentul în care utilizatorul retrage o sumă din aplicație în cont (asta doar pentru că banca o cere) iar acest lucru se face doar cu acordul utilizatorului prin blockchain. Practic, nici macar administratorii aplicației nu au acces la datele personale ale utilizatorilor fară acordul acestora.

Câți bani poți face?

Dacă în momentul de față costul per formular plătit de o companie, este începând cu aprox 3 lei cea mai simplă variantă, ajungând la câteva zeci de lei pentru chestionarele cu mai multe variante de răspuns. Suma primită variază intre 70% și 80% din valoarea sondajului, în funcție de anumite criterii (vezi site www.blockpoll.ro) Restul reprezentând comisioane de transfer bancar (virarea sumelor în contul utilizatorilor și costurile de funționare a rețelei). Iar timpul de completare a unui formular, poate varia de la câteva secunde la câteva minute. Timpul alocat este direct proporțional cu suma primită.

Diferența dintre QuickPoll și PaidPoll

PaidPoll este un sondaj plătit, iar suma ce urmează să fie primită de utilizatori este afișată alături de timpul disponibil pentru răspuns.

QuickPoll este un sondaj gratuit de cel mult o întrebare cu 2 variante de răspuns. Acesta este folosit pentru departajarea utilizatorilor și stabilirea priorității acestora la sondajele plătite. De ce? În cazul în care o companie dorește să efectueze un sondaj plătit pe un eșantion de 10.000 de utilizatori, iar după selecția criteriilor de interes sunt eligibili 20.000 de utilizatori. Clasamentul generat de QuikPoll va stabili prioritatea celor 10.000 de utilizatori care primesc sondajele plătite.


Mai multe detalii despre lansarea aplicației pe www.blockpoll.ro

*Nu uita! Primii 10.000 de utilizatori care descarcă aplicația, au 2% in plus pe viață din valoarea sondajelor.